De Rabobank introduceert de Mobiele Bankservice

Persoonlijk advies aan huis.

Soms lukt het niet om bankzaken zelf te regelen of om daarvoor naar een Rabobank-vestiging te komen. Met de Mobiele Bankservice bezoekt een Rabobank-medewerker, zoals Monique ten Dam, de klanten daarom in
hun eigen vertrouwde omgeving, om praktische hulp te bieden met de dagelijkse bankzaken. Met deze service zorgen we ervoor dat onze klanten de dagelijkse bankzaken zelf kunnen blijven regelen. Zo zijn we altijd
dichtbij & dragen we bij aan een duurzame samenleving. Ook in Centraal Twente!

Online bankzaken regelen

Steeds meer klanten regelen hun bankzaken via internet of de Rabo App. Eenvoudig, snel en wanneer het hen uitkomt. De coronacrisis heeft dit type dienstverlening versterkt, zowel in gewenning als ook bewustwording
van deze mogelijkheden. Zo zag Rabobank het telefonisch contact de afgelopen maanden toenemen met 25 procent. Het chatcontact zelfs met 45 procent. “Rabobank beweegt mee met dienstverlening die past bij de
vraag van vandaag”, vertelt Robin Geerdink, directeur Coöperatieve Rabobank Twente-Achterhoek. “Klanten pakken gemakkelijk de telefoon, kiezen voor videochat of gebruiken de app om snel iets te regelen. De
zelfredzaamheid van mensen is enorm toegenomen. En daar bewegen wij als bank in mee.”

Daarnaast maken de geldautomaten van de Rabobank, ING en ABN AMRO plaats voor de (gele) automaten van Geldmaat. Hierdoor zijn er geen automaten meer binnen in onze kantoren aanwezig. Dit alles leidt ertoe dat
steeds minder klanten een bankkantoor bezoeken. Geerdink vervolgt: ‘Door het afgenomen fysieke bezoek aan onze kantoren is het niet meer passend en rendabel om nog twee (of drie) kantoren structureel open te houden. Wel blijft ons kantoor in Borne geopend op afspraak voor adviesgesprekken over hypotheken. Een hypotheek afspraak kan overdag, maar ook in de avonduren worden ingepland. Om praktische hulp te bieden voor de dagelijkse bankzaken is de Mobiele Bankservice beschikbaar’.

De Mobiele Bankservice

Monique ten Dam is één van de mobiele medewerkers van Rabobank Centraal Twente: “De Mobiele Bankservice is voor klanten die (tijdelijk) minder mobiel zijn door ziekte, ongeval, senioriteit of een lichamelijke
beperking. Ik help klanten bij het regelen van een volmacht, het wijzigen van een betaalpakket of geef uitleg over het online regelen van bankzaken. Dit gebeurt bij hen thuis tenzij een andere locatie beter past. Het
leveren van contact geld aan huis behoort niet tot de dienstverlening van de medewerker Mobiele Bankservice. Daarvoor is de Geldexpress in het leven geroepen. Tegen een kleine vergoeding is het mogelijk om als klant van de Rabobank tot € 450 per keer, thuis te laten bezorgen.’’

Kijk voor meer informatie op de website van de Rabobank Centraal Twente

Kijk voor meer informatie op de website van Geldmaat

Volg het nieuws uit Borne